RESULTATER - Våttån Opp 6. juli 2019

Postet av Leksvik IL - Ski den 31. Mai 2018

Da er den 13. utgaven av Våttån Opp historie. Tusen takk til alle deltakere i alle klasser, samt vår mange frivillige som stiller opp.
Ekstra artig ble det i år med en ny suveren løyperekord i herreklassen. Dette var Isaac Tesfamichael som forbedret rekorden fra 2010 med hele 22 sekunder - den nye rekordtiden er nå på 22:00,6

ALLE RESULTATER FINNES HER!

----

Løpet starter kl 13:00 lørdag 6. juli 2019 fra Leksvik sentrum og med målgang opp på toppen Våttåhaugen.

INVITASJON 2019

Påmelding:

For konkurranseklassene gjøres dette online via EQ Timing fram til kl 12:00 løpsdagen

Link til PÅMELDING

Påmeldingsavgift:

Trim/ familie kr 100,- for første person/ familiemedlem, kr 50,- pr. pers. for øvrige familiemedlemmer.
Barneløpet kr 50,- pr. deltaker

Konkurranseklassen kr 250,- pr deltaker lang løype og kr 200,- pr deltaker kort løype.
Vipps, bankkort eller kontant betaling ved start.

Engangslisens må løses for alle som ikke har helårslisens, kr 30,-

Klasser:

Damer og herrer (15 – 44 år):     Lang løype fra sentrum og til toppen.

Veteranklasse damer og herrer fra +45 år (født 1973 og tidligere):           Lang løype fra sentrum og til toppen.

Jenter og gutter 12 – 14 år:         Kort løype med start ved Heisand (samme plass som spurtpris 2 i langløypa) og opp til toppen. Denne løypa er ca 2.000 meter.

Barn 0 – 7 år,  8 – 10 år og 11 år og eldre, START kl 12:00:             450 meter fra øvre P-plass og til toppen. Premie til alle!

Egen trimklasse uten tidtaking, valgfri startplass, påmelding ved start i sentrum eller ved mål på Våttahaugen.

Premieutdeling:

Premieutdelingen skjer umiddelbart etter siste innkomst i løpet, på Våttahaugen/ ved mål.

Premiering:

Damer og herrer:                            1. premie kr 2.000,-

2. premie kr 1.500,-

3. premie kr 1.000,-

Veteran damer og herrer:             1. premie kr 1.000,-

2. premie kr 750,-

3. premie kr 500,-

Jenter og gutter:                             Kr 200,- til vinner i hvert kjønn.

I tillegg er det to spurtpriser under veis i dame- og herreklassene/ lang løype. Den første spurtprisen er etter ca 800 meter og den siste ved ca 3,8 km. Begge steder er prisen på kr 1.000,- og deles ut til første dame- og herreløper på hver plass. For å vinne spurtprisen, må løpet fullføres i sin helhet!

Alle konkurranseløpere som fullfører, inkl jenter og gutter med start fra Heisand, får også løpets flotte håndduk i deltakerpremie.

Trimklassen:                      Alle registrerte/ påmeldte trimløpere er med i trekningen om mange uttrekkspremier,

Full premiering i barneklassen.

NB: alle som får premie/ uttrekkspremie må være tilstede for å få denne – ingen ettersending!

2019 Løpsinformasjon Våttån Opp.pdf