Fullt trøkk på miljøsamlinga lørdag!

Postet av Elisabeth Løkken den 21. Okt 2018

I helga arrangerte skiavdelingen i sin årlige miljøsamling. 40 barn og unge deltok med fullt trøkk i fuktige, men vakre høstomgivelser ved Leksvik skisenter.  Litt duskregn er perfekt til treningsøkta og til alles glede tittet sola frem gjennom skylaget innimellom. Været kunne uansett ikke ha satt noen demper på stemningen for denne gjengen.

Dagen var delt inn i 3 deler. Vi er så heldige å ha med flere dyktige trenere, slik at gruppa kan deles opp.  Første del av dagen bestod av treningsøkt med rulleski og barmarkstrening for den eldste gruppa. Mange ivrige barn og unge fra 5. klasse og oppover fikk prøve rulleski, noe som i aller høyeste grad så ut til å falle i smak . Noen prøvde rulleski for første gang, men det kunne man ikke se på innsatsen. Gruppa fra småtrinnet fikk prøve seg på leikbasert trening og kunne fortelle om en topp formiddag med bl.a. innslag av "lenkesura" og "sau og rev".

Etter trening og leik ute, ble varmmat og nystekte vafler i klubbhuset tatt vel imot av store og små.
Med energipåfyll bar det til med en ny treningsøkt på rulleski, i terrenget, og leik og øvelser i området ved hoppbakken. Det hele ble i tradisjonens tro avsluttet med den obligatoriske og populære myrfotballen i blautmyra på stadion. Her var det full innsats fra store og små på et heller utfordrende underlag. I følge flere av deltagerne var baneforholdene etter denne tidvis regnfulle høsten helt perfekte, og som et av årets høydepunkter utnyttet de samtidig muligheten til å ta et gjørmebad. To av dagens trenere tok styringen på fotballen og skapte et stort engasjement ute på myra.  Myr fra topp til tå og i øre, nese, munn og hårbunn, var ikke til hinder for at mange av barna gledet seg like mye til neste år. Selv om herligheten ble avsluttet med en iskald dusj i hageslangen, fikk nok bygdas vaskemaskiner, dusjer og badekar en utfordring med å få alle rene til lørdagskvelden.

I tillegg til treningssamlingen, var det invitert til dugnad. Her stilte mange frivillige opp og med en enrom innsats  ble det gjort mye for å klargjøre både løypenett og nybygg ved skisenteret til vinteren.
Det ble uført beitepussing, og det ble fjernet skog og kratt som har vokst inn i løypa. Vi hadde også gravemaskiner under dugnaden og fikk gjennomført utbedringer i 1 km og i 3 km, så nå tar vi gjerne imot en like fin vinter som i forrige sesong. I hoppbakken ble det jobbet videre med tilløpet på de to minste bakkene. Her er det også lagt ned en betydelig innsats tidligere i høst og det ser lovende ut for en vinter med mye hopp og skileik i bakken. I klubbhuset ble det gjort nødvendig vask og på kjøkkenet sørget kjøkkenkomitéen for at det ble laget mengder av mat som mettet mange munner i løpet av dagen. Det ble også bygd scene i klubbhuset, og nå er huset enda mer tilrettelagt for større og mindre arrangement. Utrolig hvor mye man får til i løpet av en dag med så mange motiverte dyktige folk i sving. Det er godt å se at dugnadsinnsatsen i avdelingen er så stor!
Tusen takk til alle store og små som deltok!

FØR: