Julecupen 2018

Påmeldingsfrist: 19.12.2018 22:30

Vis kart

Julecupen 2018

Etter en liten pause er Julecupen i Leksvikhallen fjerde juledag tilbake. Dette er en innedørsturnering i fotball, som spilles etter futsalregler på håndballbane med håndballmål. Dette er en seniorturnering, så det er åpent for spillere fra og med året de fyller 15 år. Som sist bruker vi futsalball under turneringen.

Hvis vi får nok påmeldte damelag vil vi stille egen dameklasse, hvis ikke vil damene måtte spille med herrene.

Påmelding gjøres via påmeldingsknappen på denne siden.

Deltageravgift er på 150 kr per spiller, og betales lagsvis via Vipps før første kamp.

Inngang kr 50 for voksne.

Regler julecup Leksvik 2018.

1. Generelle spilleregler:

Turneringen skal gjennomføres etter NFFs lover og regler inkludert breddereglementet og gjennomføres etter NFFs spilleregler for futsal.

Følgende tilpasninger blir gjort:

Regel 1: Spillebanen er fast oppmerket som håndballbane

Regel 3: I sluttspill avgjøres kampen med 1 x 5 min ekstraomgang med golden goal-prinsippet. Uten avgjørelse i ekstraomgang går man direkte til straffespark.

Et lag får stille med maksimalt 5 spillere, inkludert målvakt, på banen samtidig. Om damelag og herrelag møtes får rene damelag starte kampen med en ledelse på 3 mål.

Regel 4: Trøyer med korte ermer tillatt.

Regel 5: Andredommer ikke påkrevd

Regel 6: PRAKTISERES IKKE: Tidtaker og tredjedommer

Regel 7: PRAKTISERES IKKE: Spilletider: Turneringen står fritt til å fastsette lengde på kamp

Regel 8: Kampen og ekstraomganger starter med dropp

Regel 13: PRAKTISERES IKKE: Akkumulerte regelbrudd

2. Gruppespill:

De innledende kampene avvikles som serie.

Serievinneren er den som har oppnådd flest poeng.

Ved poenglikhet blir innbyrdes oppgjør avgjørende.

Ved uavgjort i innbyrdes oppgjør blir målforskjellen avgjørende.

I fall ikke målforskjellen gir avgjørelse, vinner det lag som har gjort flest antall mål.

Er det fortsatt likhet avgjøres det ved loddtrekning.

3. Poengsystem:

I gruppespill gis det 3 poeng for seier, 1 poeng for uavgjort og 0 poeng ved tap.

4. Ikke møtt:

Om et lag som har kvalifisert seg ikke kan møte i finaler, erstattes dette av det neste plasserte lag i puljen.

6. Klar til kamp:

Alle lag plikter å stille ferdigskiftet ved banen når kampen skal begynne iht. program. Lag som møter for sent taper kampen på W O, med resultatet 0-0.

Ved draktlikhet skal det laget som står som hjemmelag i kampoppsettet skifte. Arrangør har vester til utlån.

7. Spilletid:

Ved arrangement settes spilletiden til 1 x 15 minutter.

8. Ballen:

Arrangør holder matchballer, det spilles med futsalball.

9. Gule/røde kort:

Gult: Turneringen spilles sammenhengende og man må sone 1 kamp etter 3 gule kort.

Rødt: Får en spiller direkte rødt kort må spilleren stå over neste kamp.

10. Deltageravgift:

Deltakeravgiften vil i år være på 150 kr per spiller, betales lagvis via Vipps. Det skal også leveres spillerliste med navn før første kamp, det vil ikke være mulig å legge til flere spillere etter lagets første kamp er satt igang.

11. Forsikring

Arrangøren gjør oppmerksom på at Julecupen ikke har egen ulykkesforsikring for spillerne.

12. Spill på flere lag:

Utespillere får ikke spille på forskjellige lag under turneringen. Keepere kan spille på inntil 2 forskjellige lag.